Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

An American Hippie in Israel (1972)


  Ένας νεουρκέζος χίπις/απόστρατος του πολέμου στο Βιετνάμ,  γυρνώντας  τον κόσμο, φτάνει στο Ισραήλ. Εκεί θα βρει ομοϊδεάτες και μαζί τους θα προσπαθήσει να χτίσει μια μικρή χίπικη ουτοπία.
Η κινηματογραφική πενία της εποχής εξωθεί στην όλο και μεγαλύτερη αναζήτηση και ανάσυρση αυθεντικών στιγμών απ’το παρελθόν του σινεμά, ακόμα και αν αυτές αγγίζουν τα όρια του γελοίου. Μια οικειοθελώς χαμένη ταινία που δεν είδε κανείς στην εποχή της, ξεθάφτηκε και επαναπροβλήθηκε με τεράστια επιτυχία το 2013 στα μεταμεσονύχτια του Τελ Αβίβ και επανεκδόθηκε τιμητικά σε τριπλό digitally restored dvd με επεξεργασία που στοίχησε πολύ περισσότερο από την ίδια την παραγωγή. Είναι το μεγαλεπήβολο θρασύ d.i.y. όραμα ενός μικρού Ed Wood.1995, του one hit wonder (σενάριο/σκηνοθεσία/παραγωγή) Amos Sefer, να εισάγει το hippie lifestyle  στο αμόλυντο Ισραήλ,  επηρεασμένος από την έξαρση της αντι-κουλτούρας και την επιτυχία του Easy Rider.1969
Ξεκινά «ορθά» - οδοστρωτήρας ισοπεδώνει χωράφι γεμάτο λουλούδια  υπό τους ήχους πολυβόλων και εκρήξεων (βλ.Βιετνάμ). Ο ξυπόλητος χίπις με μούσια, καπέλο και προβιά, κατεβαίνει από το αεροπλάνο.  Κάνει οτοστόπ και τον παίρνει μια ηθοποιός με κάμπριο. Την βόλτα τους  διακόπτουν 2 ενοχλητικοί αινιγματικοί ασπρουλιάρηδες κουστουμαρισμένοι μουγκοί -σαν Εξωγήινοι- που τον ακολουθούν, για άγνωστους λόγους, σε ολόκληρο τον πλανήτη.  Τον προσκαλεί για καφέ στο σπίτι της, τις μιλά για τις φρικαλεότητες του πολέμου,  δεν θυμάται πόσους σκότωσε, αναρωτιέται το γιατί όλα αυτά και τελειώνει το 1o κήρυγμα του με το περιβόητο “Stop Pussing Bottons, FOOLS “. Σεξ. Η ηθοποιός θα τον βοηθήσει να βρει συντρόφους για μια ελεύθερη κοινωνία σε ένα τόπο μακριά από όλα αυτά.  Βρίσκουν ένα ζευγάρι, και μετά μια μεγάλη παρέα σε μια πλατεία. Παραλλάσσουν  χορευτικά σε δυάδες και φτάνουν σ’ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο στη παραλία. Τραγούδι, τσιγάρο, ποτό, χορός, άλλο ένα  κήρυγμα για ένα κόσμο χωρίς ρούχα και κυβερνήσεις. Freeee!!! Έμφανίζονται ξαφνικά οι 2 κακοί και σκοτώνουν τους πάντες με πολυβόλα (απίστευτοτατο! κατ)  εκτός από τα 2 πρώτα ζευγάρια  που κρύφτηκαν κάτω απ’τα πτώματα των συντρόφων τους. Άλλο ένα κήρυγμα και ευτυχισμένοι ταξιδεύουν για το νησί της αγάπης και ειρήνης. Τεράστιο road trip σε ερημιές. Beautiful!!! Κάνουν στάση για να αγοράσουν ένα πρόβατο από ένα παζάρι. Στον δρόμο Τον παίρνει ο ύπνος και βλέπει ένα άηχο ψευδοψυχεδελικό-σουρεαλιστικό γαλάζιο όνειρο σε ψεύτικο! Slow Motion! με ασύνδετες σκηνές αντιπολεμικού περιεχομένου και αυτόν να χτυπά με ένα τεράστιο σφυρί 2 ανθρωποειδή ρομπότ που παίζουν με μια σφαιρική σκακιέρα– η καλύτερη σκηνή της ταινίας. Beautiful!!! Στάση σε  σουπερμάρκετ για τροφή, αλκοόλ και βάρκα φουσκωτή. Τεράστιο road trip σε ερημιές. Freedom  ζητωκραυγάζουν φτάνοντας στο ξερονήσι.  Παιχνίδια στη θάλασσα, χορός, άλλο ένα κήρυγμα, σεξ. Το επόμενο πρωί η βάρκα έχει εξαφανιστεί. Παίρνει την ευθύνη πάνω Του και κολυμπά μέχρι την απέναντι όχθη για προμήθειες μέχρι που αναγκάζεται να επιστρέψει όταν εμφανίζονται Καρχαρίες (=σωσίβια). Οι άντρες μαζεύουν αχινούς και ψάχνουν λύση συζητώντας στα ακαταλαβίστικα για άπειρη ώρα σε διαφορετική γλώσσα (βλ.Πύργος της Βαβέλ)– η 2η καλύτερη σκηνή.  Απελπισία, αυτόματος πρωτογονισμός και εμφύλιος στον παράδεισο μεταξύ ζευγαριών. Στρατοπεδεύουν στις 2 άκρες του νησιού.  Στην επική μάχη για το πρόβατο, στο πολυσυζητημένο φινάλε, θα επικρατήσει ο Α χίπις. Ουρλιάζει από απελπισία καθώς βλέπει τους 2 παράξενους (που μαζί με τους καρχαρίες -Μάλλον- συμβολίζουν όλους τους λόγους που η ουτοπία είναι κάτι το αδύνατο) να τον παρακολουθούν από την απέναντι όχθη, να παίρνουν το κάμπριο και να φεύγουν. The End. Δεν υπάρχουν λόγια.  Sooo bad it’s good
1. Τίτλοι τέλους και τελικό wtf - “With special thanks: the government of Israel”





Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Attack the Block (2011)

Mια νεαρή νοσοκόμα γυρνώτας σπίτι πέφτει θύμα ληστείας από μια πολυφυλετική συμμορία 5 εφήβων σ'ένα κακόφημο οικοδομικό τετράγωνο του Νότιου Λονδίνου. Την στιγμή εκείνη, μέσα σε γενικό χαμό συμπτωματικών εορταστικών βεγγαλικών, πέφτει απ'τον ουρανό κοντά τους ένα εξωγήινο πλάσμα. Η κοπέλα ξεφεύγει, αυτοί το σκοτώνουν και περιφέρουν το πτώμα/τρόπαιο στη γειτονιά. Μοιάζει με μαύρο ουρακοτάγκο/λύκο -αυτά που γουστάρει ο Napoleon Dynamite (2004)- και το πηγαίνουν να το μελετήσει ο Ρον (Nick Frost) που έχει δει πολύ National Geographic. Αυτός αράζει στο διαμέρισμα ενός wannabe american gangsta που καλλιεργεί και εμπορεύεται μαριχουάνα και προσλαμβάνει τον αρχηγό Moses για βαποράκι του, ενώ το πάρκο βρέχεται από εξωγήινους. Αργότερα θα τον συλλάβουν μπάτσοι, μετά από καρφωτή της νοσοκόμας, και θα γίνουν τα πρώτα θύματα των εξωγήινων. Η συμμορία θα διασώσει τον αρχηγό της, θα ανασυνταχθεί και μαζί με την νοσοκόμα, έναν χασικλή φοιτητή και 2 10χρονα αλητάκια θα υπερασπιστούν σαν βασιλιάδες την γειτονιά τους με κάθε μέσο- διακοσμητικά σπαθιά, βεγγαλικά, ντελιβαράδικο παπί, bmx, τσοπλεχέλο κ.α. Κυνηγημένοι από τον gangsta, μπάτσους και εξωγήινους θα βρουν καταφύγιο στο πιο ασφαλές μέρος του Brixton- την καβάτζα του Ρον (ευτυχώς χαρτάκια έχει πάντα ο φοιτητής) όπου εκεί ο Moses πρεπει να αποδείξει τι εστι αρχηγός συμμορίας.
    Νεανικό sci fi monster action comedy απ΄την ομάδα που μας έδωσε το υπέρτατο Shaun of the dead.2004. Υπέροχοι 4τράποδοι κατάμαυροι φονικοί εξωγήινοι χωρίς μάτια και με νεον δαγκάνες - καμία  σχέση με τον διαγαλαξικό Slacker Paul.2011- εναντίον της ηρωικής Λονδρέζικης λούμπεν αλητείας (με αιτία), χωρίς coming of age διδακτισμούς, άπειρα fuck, b-movie αισθητική, μπάφους, acab, χαβαλέ, φαντασία, γρήγορους ρυθμούς, ασταμάτητη δράση, σασπένς, ταιριαστό μπασάτο ost και σωστή δοσολογία cgi efe. Future cult classic.
1. οδοί και περιοχές που αναφέρονται είναι ονόματα διάσημων βρετανών συγγραφέων επιστημονικής φαντασίας. π.χ. Moore Court (Alan Moore), Huxley Court (Aldous Huxley), Wells Court (H.G. Wells), Clarke Court (Arthur C. Clarke), Ballard Street (J.G. Ballard), Adams Street (Douglas Adams)
2.